Aktualni sat Gradskog vijeća Kutine

Hoće li građani moći kupiti stanove u državnoj zgradi koju gradi APN, te u kojoj je fazi izgradnja akumulacije Polojac bilo je pitanje vijećnika Matea Šurbeka (HDZ) na Aktualnom satu sjednice Gradskog vijeća.  Gradonačelnik mu je odgovorio kako su stanovi prvenstveno namijenjeni za stanovnike Gojla koji su stradali u potresu, a dio stanova Grad planira osigurati za deficitarne kadrove prvenstveno medicinsko osoblje, te socijalne stanove prema kriterijima koje će definirati APN. – Stanogradnja u Kutini je u porastu, gradi se oko 100 stanova od strane privatnih investitora što bi trebalo ublažiti potrebu za kupnju ili najam stanova – ističe Babić.

Dodaje da radovi na Polojcu dobro napreduju. „Trenutno se provode pripreme za izgradnju brane visoke 18 metara, koja će zadržavati velike količine vode s okolnih brežuljaka i izvora. Uklanja se drveće, pripremaju pristupni putevi i geomehanička istraživanja za izgradnju temelja brane. Rok za završetak radova je tri godine“.
Nezavisnog vijećnika Davora Kljakića zanimalo je poskupljenje vode. Je li svima voda poskupjela i ima li to veze s proširenjem vodovodne mreže? Vijećnik je tražio i detaljizaciju troškova sredstava od 130.000 eura isplaćenih Turističkoj zajednici za 5. i 6. mjesec jer je mišljenja da su oni preveliki. Direktor poduzeća Moslavina d.o.o. Mijo Šepak istaknuo je kako je došlo do poskupljenja od 1. rujna. Izračun je rađen po novoj metodologiji sukladno Zakonu o vodnim uslugama, a odluka je donesena nakon javnog savjetovanja provedenog od 18. srpnja do 17. kolovoza. Dao je i primjer povećanja cijene na potrošnji vode od 10m3 koje iznosi 10,8% ili 3,11 centi mjesečno. Do povećanje cijene vode došlo je u Kutini, ne i u susjednim jedinicama.
 

Vezano uz isplate Turističkoj zajednici Babić je istaknuo kako su troškovi za manifestacije, sukladno svim povećanjima troškova, porasli za 20%-50% te da organizacija svih manifestacija ide preko Turističke zajednice. „Manifestacije poput Festivala vina, Petrova i drugih, služe i za brendiranje škrleta i Grada Kutine. Ukoliko se vijećnici odluče na smanjenje sredstava TZ moraju preuzeti odgovornost i za smanjenje standarda raznih događanja.“, odgovor je gradonačelnika, a ostalo će vijećnik dobiti u pisanom obliku.
Vijećnik Davor Malić (DP) ukazao je na problem semafora u Ilovoj koji ne radi, a slični se problemi nalaze i drugdje u gradu osobito kod škola, što treba hitno riješiti. Babić ističe da je nadležnima (ŽUC i državne ceste) ukazao na potrebu hitnog rješavanja navedenih problema, što će opet učiniti, jer problemi nisu riješeni.  

  Vijećnik Drago Šivak (SDP) ukazao je na kritiku mještana Repušnice zbog ne održavanja lateralnih kanala, a građani plaćaju komunalnu naknadu. Kritizirao je i nonšalantno ponašanje izvođača radova koji prekopavaju Fumićevu ulicu. Pročelnik za komunalni sustav Eduard Gelešić rekao je kako su navedeni kanali u ingerenciji Hrvatskih voda i da grad traži češća održavanja, dok je na dio pitanja vezanog uz Aglomeraciju odgovorio direktor Moslavine d.o.o.
Vijećnica Nataša Vugrinović (HDZ) postavila je pitanje o mogućnosti otvaranja osnovne katoličke škole u Kutini, po uzoru na Novsku i Sisak i pohvalila novo vozilo hitne pomoći u Kutini. Katolička gimnazija zasad nije u planu, istaknuo je Babić. Pad broja upisanih prvašića pokazatelj je da se i postojeći sustav školstva koji uključuje broj djece i učitelja bori za održivost, tako da bi otvaranje još jedne škole moglo dodatno pojačati taj problem.

 Vijećnik Momir Rajšić (Laburisti) ukazao je na derutno stanje doma na Gojlu. Zgrada nema uporabnu dozvolu no koriste ju neke udruge pa ga zanima može li Grad ipak tamo urediti neki minimum. Gradonačelnik ističe da je problem što je dom u vlasništvu INE Naftaplina i ne može dobiti uporabnu dozvolu, te tako nema pravo niti investirati.

  Nezavisnog vijećnika Ivicu Glibu zanimao je napredak radova na pješačkoj stazi u Ulici Hrvatskih branitelja te stanje željezničke pruge. Direktor Moslavine d.o.o. odgovorio je da je na navedenoj pješačkoj stazi potrebno izvesti dodatne zemljane radove. Oni se moraju izvršiti prije novog asfalta, tako da je to razlog zašto se još ne ide u asfaltiranje. Što se tiče željezničke pruge plan realizacija brze pruge Dugo Selo Novska na kojoj bi bio promet od 160 km na sat i još jednog kolosijeka i dalje je aktualan. U fazi je otkupljivanje zemljišta, napravljena je i financijska konstrukcija. Zasad se obnavlja i popravlja postojeća pruga, rješavaju prijelazi, koji uključuje i onaj u Radićevoj ulici na što su već upozoravali vijećnici.