Ravnatelji kutinskih osnovnih škola predstavili su kutinskom Gradskom vijeću izvješća o radu te ukazali na probleme koje evidentno imaju u svojim školama, a čije bi rješavanje podiglo školski standard.
Kutina ima 5 osnovnih škola od kojih dvije u eksperimentalnom programu cjelodnevne škole, a riječ je o školama koje rade u jednoj smjeni. Ostale tri škole nemaju uvjete za jednosmjenski rad, a treba reći i da je Osnovna škola Mate Lovraka stara 230 godina te da je to jedina škola kroz koju prolazi cesta između dvije školske zgrade. Najveći problem škole zasigurno je izostanak adekvatne školske kuhinje, a kako je istaknula ravnateljica škole Vedrana Banda, oni se trude omogućiti djeci najkvalitetniji mogući obrok u zadanim uvjetima, te je to danas mliječni obrok uz svakodnevno voće. Škola je uz to imala i posljedice nevremena što je u istočnom dvorištu stvorilo probleme koje treba riješiti.
Osnovna škola Stjepana Kefelje nema problema sa školskom kuhinjom, ali ravnatelj ističe kako je škola stara, u unutrašnjem dijelu je dotrajala, imaju problema s nedostatkom parkirnih mjesta i mjesta za autobuse prilikom prijevoza učenika, a nedostaje i stručnog osoblja koje bi se brinulo oko brojne informatičke opreme, jer to ne mogu raditi nastavnici, što su kao problem navele i druge škole.
Iz Osnovne škole Zvonimira Franka, ravnatelj Dario Duda u svom je izlaganju prioritet dao rješavanju pitanja pomoćnika u nastavi. Oni su, kako ističe, neadekvatno plaćeni, potcijenjeni i smatra to gorućim problemom. Ravnatelj inzistira na posebnom statusu za pomoćnike u nastavi koji rade u Posebnom odjelu za djecu s poteškoćama u razvoju koji je sastavni dio ove škole. Od ostalih problema ističe potrebu za energetskom obnovom škole koja ju do sada jedina nije imala.
Manje problema imaju dvije osnovne škole koje su se prijavile i prošle na natječaju za eksperimentalni program cjelodnevne škole. Novi program u primjeni je tek nekoliko mjeseci i škole se, kako kažu ravnateljice Snježana Coha i Irena Rukavina, dobro snalaze. Na novi program se dobro prilagođavaju, kako nastavnici, tako i učenici i roditelja.
Ravnateljica OŠ Vladimira Vidrića, Snježana Coha ističe da uvijek ima i određenih poteškoća, ali da za njih nastoje pronaći adekvatna rješenja. Navodi kako su u fazi realiziranja sredstava od 400.000 eura koja su namjenski dobili te je u tom smislu u planu opremanje škole novim namještajem. Među potrebama škole je i rekonstrukcija školskog igrališta, reflektora, klimatizacija, što je u planu. Vijećnici su pohvalili humanitarni koncert u organizaciji škole kojim je omogućena kupnja školskih ormarića, a ravnateljica je pohvalila djelatnike škole za brojne sate volontiranja.
OŠ Banova Jaruga, kako ističe ravnateljica Irena Rukavina također dobro napreduje s projektom cjelodnevne škole. Škola je ovim projektom dobila 240.000 eura koje će utrošiti za poboljšanje uvjeta i kvalitete rada u školi. Nažalost, školu je prije početka nastave za vrijeme ljetne oluje jako oštetilo nevrijeme, što ih je unazadilo jer je sve trebalo sanirati. Najviše štete bilo je u PŠ Jamarice gdje su trenutno u tijeku radovi u školi, a učenici su izmješteni u mjesni dom u Banovoj Jaruzi. Školi je potreban automobil, jer koriste vlastite automobile, tako da će kroz projekt kupiti i vozilo. Naglasila je kako treba imati u vidu da škole ruralnih krajeva imaju jednake potrebe vezane uz opremu i obrazovanje kao i škole u gradu.
“Koristim najprije ovu priliku čestitati školama koje su ušle u projekt cjelodnevne škole. Puno ste problema i prijedloga iznijeli prvenstveno u materijalnom dijelu, no ovo je dobra prilika da svi iz vijeća čuju kakvi su to problemi. Pozivam sve vijećnike da izađu s prijedlozima za promjene ukoliko misle da je nešto od ovih stvari važnije od nekih drugih rashoda u proračunu. Neka riješimo bar nešto od toga bit će dobro.”, rekao je gradonačelnik Zlatko Babić.
Pročelnik upravnog odjela za društvene djelatnosti Željko Tomičić objasnio je kako decentralizirana sredstva nisu dovoljna za financiranje školstva, a kriteriji za njihovo dobivanje je broj učenika i razrednih odjela, što je u opadanju.
– Grad se trudi nadomjestiti potrebe škola sredstvima iz komunalne naknade ili općih prihoda. Upoznati smo sa svim problemima koje su ravnatelji iznijeli i nastojimo u suradnji s njima iznaći najbolja rješenja za svaku školu. U OŠ Mate Lovraka situacija je najteža jer je to najstarija škola. Aktualan je problem s ogradom kod OŠ Mate Lovraka što je u fazi rješavanja, a po pitanju školske kuhinje tražimo rješenje da se obroci kuhaju u Kutinskoj Slatini. Što se tiče pomoćnika u nastavi zasigurno je najteže onima u posebnom odjelu OŠ Z. Franka. Dali smo nalog za zaključivanje anexa ugovora kojim bi se izjednačila prava svih pomoćnika u nastavi s onima u Sisačko-moslavačkoj županiji, zaključio je pročelnik za društvene djelatnosti.
Gradski vijećnici raspravljali su o temama u školstvu afirmativno, pohvalili su rad škola i uspjehe učenika. Vijećnik Ivica Glibo i ovom se prilikom založio za poboljšanje materijalnih prava pomoćnika u nastavi, na što je više puta do sada upozorio.