Uspješni robotičari Srednje škole Tina Ujevića

Hrvatski robotički savez i ove je godine, u Samoboru, organizirao WRO (World Olympic Organization) – državno natjecanje na kojem je sudjelovalo 14 učenika naše škole podijeljenih u 5 timova u kategoriji RoboMission Senior (14. – 19. godina). U sklopu kategorije pod nazivom WRO RoboMission, timovi imaju zadatak dizajnirati robote koji će uspješno rješavati zadatke na igraćem polju. Roboti su u potpunosti autonomni. Za svaku dobnu skupinu natjecatelja svake godine razvija se novo igraće polje i nove misije. Na sam dan natjecanja, sudionici saznaju i koje je pravilo iznenađenja čime se natjecanju dodaje jedan novi element.

Dodatni izazov služi kako test kreativnosti i sposobnosti brzog razmišljanja timova koji sudjeluju na nacionalnim i međunarodnim natjecanjima. Cilj Svjetske olimpijade iz robotike je usmjeriti učenike diljem svijeta prema STEM predmetima te da razvijaju svoje vještine učeći kroz igru sudjelujući na natjecanjima.Timovi se trebaju natjecati u skladu s načelima poštene igre te poštovati druge timove, trenere, suce i organizatore natjecanja. Sudjelovanjem na Svjetskoj olimpijadi iz robotike, timovi i treneri izjavljuju da prihvaćaju vodeća načela WRO koja su dostupna na: https://wro-association.org/…/Guiding-Principles-and… . Svaki tim i trener moraju potpisati WRO Etički kodeks. Samo tim smije sudjelovati u izradi i programiranju robota.
Zadatak trenera je organizacija tima i podrška u slučaju bilo kakvih pitanja ili problema, ali nikako izrada i programiranje robota. Ovo vrijedi kako na dan natjecanja, tako i tijekom razdoblja pripreme za natjecanje.Svaki tim ima zadatak izraditi jednog robota pomoću kojeg će izvršavati misije na igraćem polju. Prije početka vožnje, najveće dopuštene dimenzije robota ne smiju prelaziti 250 mm x 250 mm x 250 mm zajedno s kabelima. Nakon što robot započne vožnju, njegove dimenzije više nisu ograničene.Prvi puta ove godine učenici prirodoslovno-matematičke gimnazije naše škole su se uključili i sudjelovali na ovom natjecanju. Ideja sudjelovanja i cilj bili su da učenici razvijaju samostalnost u radu, znatiželju, kreativnost, zajedničko učenje i timski rad. Rezultat je bio u drugom planu i nije toliko važan, makar se može primijetiti kod svakog učenika fokusiranost na uspjeh.
Cijeli su projekt realizirali učenici 1., 2. i 3. razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije:
PMG3:1. Marić Domagoj2. Ramljak Luka3. Šestić LucijaPMG2:1. Petranović Eva2. Rimac Marta3. Kožić Niko4. Slota Franko5. Kocet Iva6. Žnidarić Doroteja7. Furjan AnaPMG1:1. Rohde Filip2. Lukšić Marko3. Burmudžija Vanja4. Pučko Borna.


Projekt je zamišljen da učenici samostalno pristupe pripremi i realizaciji zadataka u skladu s etičkim kodeksom natjecanja koji svaki od sudionika mora potpisati. Smatram da su ostvarili ciljeve koji se promiču: razvijanje znatiželje, planiranje, samostalnost u radu, kreativnost, zajedničko učenje i timski rad.Učenici su se podijelili u 5 timova:
GOAT: 2. mjesto1. Rimac Marta, PMG22. Petranović Eva, PMG23. Kožić Niko, PMG2ByteStorm:1. Kocet Iva, PMG22. Furjan Ana, PMG23. Žnidarić Dorotea, PMG2TIN:1. Šestić Lucija, PMG32. Ramljak Luka, PMG33. Marić Domagoj, PMG3PIT CREW: 3. mjesto1. Rohde Filip, PMG12. Lukšić Marko, PMG13. Burmudžija Vanja, PMG1ElecFreaks:1. Slota Franko, PMG22. Pučko Borna, PMG1U robotskoj igri ostvarili su 2. i 3. mjesto, u konkurenciji od 10 ekipa koje su prisustvovale natjecanju što je odličan rezultat.


Svake godine na natjecanju postoji i tema uz koju je sve ovo vezano. Ove godine tema je CONNECTING THE WORLD.Samom atmosferom i ambijentom natjecanja učenici su bili vrlo zadovoljni.
Franko Slota (PMG2) komentira: “U zadatku gdje moramo što više odraditi u što manje vremena idemo s našim robotom. Znači, mi smo nakon nastave išli mjesec i pol dana na izvannastavnu aktivnost gdje smo radili na ovom robotu. Kod robota se prvo i osnovno mora paziti na samo postavljanje na ploču. Ako se postavi, recimo, centimetar pogrešno, on neće raditi. Program je jako detaljan. Robota programiramo preko računala, preko jednog programa. Većina se nas prvi puta zapravo susrelo s programiranjem na ovoj aktivnosti, prije toga nismo baš imali kontakta s time. Ali išli smo polako, korak po korak, bilo je uspona i padova, no sve se uspjelo.”

Izvještaj je sastavio prof. Damir Petravić