Osnovna školi Ludina ugostili je 25 učenika i učitelja iz Portugala i Njemačke koji cijeli tjedan provode u radu na projektnim aktivnostima, dok im se učenici i učitelji iz Italije zbog epidemiološke situacije pridružuju online. Naime, učenici i učitelji OŠ Ludina sudjeluju u trogodišnjem Erasmus+ projektu „Learning@school – the 21st century challenge“, a čiji je cilj kroz različite radionice upoznati ih sa svakodnevnim životnim temama bez obzira o kojoj se zemlji radilo.
Što se sve u okviru tjedna mobilnosti događa u OŠ Ludina rekao je ravnatelj Tomislav Pavlović: “Veliki je broj različitih aktivnosti koje su okupljene u četiri različite teme. Prva je IKT alati i njihova integracija u nastavu, a što su odradili sami učenici. Druga je građanski odgoj, sudjelovanje u radionici na kojoj se uči kako se radi referendum, kako se postavlja referendumsko pitanje, kako se pokreće i kako se sudjeluje u prikupljanju potpisa za peticiju, te kako se radi u timu. Sam završetak te teme o građanskom odgoju je bio razgovor sa zastupnicom u EU parlamentu Biljanom Borzan na temu elektronički otpad. Treća tema je kulturna baština unutar koje je vidljiv rezultat izrada priručnika za svaku od država koje su uključene. Kroz sve tri godine provlači se i četvrti dio, a to je dio za učitelje, u kojem oni rade svoje planove poučavanja koji se onda integriraju u redovitu nastavu, a koji uključuju prethodne tri teme.”
Projekt Erasmus i priliku da u njemu sudjeluju pohvaljuju svi, od učenika do nastavnika.
„Za većinu nas ovo je prvi posjet Hrvatskoj. Uživamo upoznati druge ljude, raspravljati o budućnosti tehnologije i kulturnog nasljeđa. Lijepo je biti ovdje, dobro provodimo vrijeme i doista uživamo.“ – rekla je Miriam, učiteljica iz Njemačke.
„Ovo je predivno iskustvo za sve nas, svi su jako ugodni, uživamo biti ovdje i osjećamo se dobro došli. Naučili smo mnogo u ovom projektu te sudjelujući na njegovim radionicama. Tako da je to dobro iskustvo koje preporučujem svima.“ – istaknula je Caria, učiteljica iz Portugala.
Jonas, učenik iz Njemačke, kao najbolje iskustvo ovog projekta ističe radionice na kojima su sudjelovali te razgovor s Biljanom Borzan, zastupnicom iz Europskog parlamenta i posjet Nacionalnom parku Plitvička jezera. Emilii, učenici iz Njemačke, najviše su se svidjele radionice o kulturi te otpadu, ali i hrana, posebice kiflice.
Lara, učenica iz Portugala, najviše se veseli upoznavanju hrvatske i njemačke kulture, te druženju s novim prijateljima koje će se nastaviti i po završetku projekta. João, učenik iz Portugala kao posebnost ovog projekta istaknuo je također upoznavanje različitih kultura , a vesele ga i novi prijatelji. Upravo zbog toga sudjelovanje u Erasmus+ projektu preporučio bi svima koji za to imaju priliku.
Sudjelovanje u projektima ovog tipa preporučuju i naši učenici Leona i Dominik. Oni su također oduševljeni kulturom zemalja partnera i novim prijateljima. Važnima ističu i brojne radionice na kojima su došli do informacija koje će im poslužiti o svakodnevnom životu.
Ravnatelj škole Tomislav Pavlović na kraju je zaključio kako im sudjelovanje u jednom takvom projektu puno znači, i to ne samo zbog razmjene različitih načina prikazivanja istih tema, već zato što učenici i nastavnici bolje upoznaju jedni druge i svoje različitosti, a pri tome usavršavaju i znanje engleskog jezika.
Cjelokupan projekt, kojim se želi pridonijeti temi provjere valjanosti neformalnog učenja, uz promicanje inovativnih rješenja za poboljšanje prepoznavanja provjere valjanosti kompetencija, vrijedan je više od 120 000 eura i financiran je iz programa Erasmus+ Europske unije.