Općinsko vijeće Općine Velika Ludina održalo je svoju 9. sjednicu na čijem se Dnevnom redu nalazilo 14. točaka.
Sve točke Dnevnoga reda usvojene su jednoglasno, a prva od njih odnosila se na Izvješće o radu Eko Moslavine na području Općine Velika Ludina u 2021. godini. Kako je izvijestio Vjekoslav Hanjilec, na općinskom području ukupno je 631 korisnik, od čega su njih 610 domaćinstva, a 21 pravne osobe. „U protekloj godini zabilježena je nešto manja količina prikupljenog miješanog komunalnog otpada, te je ova općina i dalje najuspješnija jedinica lokalne samouprave po udjelu miješanog komunalnog otpada u odnosu na ukupne količine, a na području za koje je nadležna Eko Moslavina.“- pojasnio je te dodao kako se i dalje nada uspješnoj suradnji stoga je vijećniku Vedranu Sviliću (SDP) odgovorio na pitanje s prošle sjednice, a vezano uz nedostatak kontejnera za staklo u Katoličkom Selišću. „Kontejneri su obično u vlasništvu JLS, a kako je prije za njih bilo nadležno drugo poduzeće, oni su maknuti, te bi Općina trebala inicirati njihovo postavljanje, a o čemu se uvijek može napraviti određeni sporazum.“ – rekao je Vjekoslav Hanjilec, a načelnik Dražen Pavlović potvrdio je kako će se u sljedećih nekoliko dana riješiti potrebe tog kontejnera, ali i kontejnera na groblju, o čemu će se dinamika pražnjenja dogovoriti s ovim komunalnim poduzećem.
U nastavku sjednice vijećnici su usvojili nekoliko točaka vezanih uz Dječji vrtić. Između ostalog, dali su suglasnost za Izmjene i dopune Pravilnika o plaćama, a prema kojima će se povećati naknada zdravstvenoj voditeljici s 500 na 750 kuna neto. Usvojen je i Pravilnik o upisu djece i ostvarivanju prava i obveza korisnika usluga u Dječjem vrtiću Ludina, a za koji je ravnateljica Tajana Lidmila pojasnila kako se mijenja jer se od ove godine upisi provode samo online, preko sustava e-upisi. „Upisi će se provoditi tijekom svibnja, a točan datum bit će poznat nakon što se odrade određene edukacije. U Dječjem vrtiću trenutno se nalaze 62 polaznika, a 9 ih odlazi u Osnovnu školu, što znači i toliko slobodnih mjesta za novu pedagošku godinu. Dodatno će broj slobodnih mjesta ovisiti i o procjeni teškoće jednog dječaka, a ćemo znati nakon dostave rješenja od roditelja za koje trebamo zaposliti i radnika za njegu, skrb i pratnju.“ – rekla je ravnateljica i naglasila kako vrtić radi prema svim standardima, te je jedan od rijetkih koji tako funkcionira.
Vijećnici su potom usvojili i Financijska izvješća Općine te proračunskih korisnika te Konsolidirano financijsko izvješće Općine za 2021. godinu, a predstavio ih je Hrvoje Plaščar, viši referent za financijske poslove: „Prihodi nam iznose 14,5 milijuna kuna, dok su nam rashodi 13,4 milijuna kuna, što nas dovodi do viška prihoda od 1,1 milijun kuna, a što znači da smo tijekom ove pandemijske krize poslovali uspješno. Općina Velika Ludina nije kreditno zadužena te koristi jedino minus po žiro računu, a koji iznosi 1 milijun kuna, dok je Dječji vrtić zadužen zbog projekta dogradnje, za otplatu je ostalo još 518 tisuća kuna, a što će biti ubrzo smanjeno za oko 270 tisuća kuna, jer se taj iznos očekuje još iz EU fondova, tako da će se i taj kredit ubrzo zatvoriti.“
U nastavku je donesena odluka o kupnji zemljišta u neposrednoj blizini škole, ukupne površine 3070 m2, u iznosu od 25 tisuća eura, a prema procjeni sudskog vještaka i procjenitelja nekretnina. „Ovo zemljište potrebno nam je za izgradnju nove sportske dvorane uz školu. Da bi se javili za sufinanciranje iz Nacionalnog planu oporavka i otpornosti, moramo imati idejni projekt i zemljište, a što ovim postupkom i zadovoljavamo.“ – rekao je načelnik Dražen Pavlović. „Nadam se da ćemo proći na tom natječaju jer riječ je o projektu koji je izuzetno značajan za veći dio naših mještana koji se bave sportom, ali i kulturom te sličnim aktivnostima, budući da će im nova dvorana omogućiti održavanje koncerata, natjecanja i ostalog. Trenutno smo u situaciji da moramo uložiti u projekt, kako bi nam se on jednog dana isplatio. Investicija će to biti od 15-ak milijuna kuna, a koju mi bez 12-13 milijuna kuna europskih sredstava ne možemo niti započeti.“ – rekao je načelnik. Uz stavljanje u funkciju trenutno neiskorištenih zemljišta pored škole, izgradnjom nove dvorane omogućila bi se prenamjena postojeće u učionice, a čime bi se stekli uvjeti za jednosmjensku nastavu, što je također važno mještanima Velike Ludine.
U nastavku sjednice donesena je i odluka prodaji nekretnina te odluka o pokretanju prodaje nekretnina u vlasništvu Općine. Tajnica Jelena Malekinušić pojasnila je kako je riječ o kućama, poljoprivrednim i šumskim zemljištima koje je općina naslijedila na različite načine, a koji se kontinuirano prodaju na zadovoljstvo kupaca koji su većinom stanovnici ove općine. „Na taj način općina osim povećanja prihoda, rješava i probleme koje donosi samo održavanje tih nekretnina. „U prošlom natječaju imali smo 26 nekretnina, od toga prodana je 21, te ćemo u novom, čije se raspisivanje očekuje uskoro, ponovno imati tih 5 preostalih nekretnina i još dvije livade za koje smo riješili imovinsko-pravne odnose, a za koje postoje zainteresirani kupci.“ – pojasnila je.
Na samom kraju osvojeno je Izvješće o stanju provedbe Godišnjeg provedbenog plana unaprjeđenja zaštite od požara, te je donesen novi plan, kao i Odluka o usvajanju Programa mjera zaštite pučanstva od zaraznih bolesti u 2022.godini.
Tijekom Aktualnog sata predsjednik Vijeća Vjekoslav Kamenščak (HDZ) zamolio je načelnika da vijećnike upozna s aktivnostima koje su provedene početkom godine. Načelnik je kao glavne istaknuo uređenje spremišta za vatrogasno vozilo u Društvenom domu Vidrenjak, uređenje Društvenog doma Ruškovica, nabavku kuhinja za domove u Kompatoru i Gornjoj Vlahiničkoj, uređenje kapele u Okolima, nabavku kombi vozila za DVD Gornja Vlahinička, te pokretanje postupka kupnje traktora s priključcima za potrebu obavljanja kvalitetnijih komunalnih usluga od strane lokalnog poduzeća Ludina d.o.o.. Verica Kesak, referent komunalni redar, vijećnike je upoznala s aktivnostima koje ona provodi, a među kojima je sprječavanje spaljivanja otpada od strane pripadnika romske nacionalne manjine. „Prije nekoliko mjeseci, a nakon intervencija DVD-a i policije, sukladno Zakonu o gospodarenju otpadom, uručili smo prve kazne. Riječ je o iznosu od 10 tisuća kuna za svakog od 9 prekršitelja, a na koje se njih 5 žalilo te im je Općinski sud u Kutini smanjio kaznu na 300 kuna.“ – rekla je Verica Kesak, a načelnik Dražen Pavlović rekao je kako se nada da su ove kazne samo početak ukoliko će nastaviti sa spaljivanjem otpada. „Budući da otpad skladište na zemljištu koje nije u njihovom vlasništvu, poduzet ćemo sve radnje da se otpad oduzme te da se nastavi sa sanacijom odlagališta, ali i sprječavanjem radnji koje su dosad provodile te osobe.“- naglasio je.
Vijećnik Dražen Kralj (HSP) tražio je pojašnjenje oko sklapanja Ugovora o provedbi Programa zaštite divljači na području Općine Velika Ludina s Udrugom za očuvanje i promidžbu kulturno-povijesne i vojne baštine branitelja Domovine te Strukovnom udrugom stručnih osoba za provedbu lovnogospodarske osnove, programa uzgoja divljači i programa zaštite divljači na površinama izvan lovišta. Načelnik je pojasnio kako je riječ o Ugovorima koji se vežu uz provođenje Programa zaštite divljači na prostorima za koje nije nadležno lokalno lovačko društvo, a prema kojima će se uskoro početi rješavati problem s pojavljivanjem lisica i čagljeva u neposrednoj blizini škole, vrtića, ambulante i domaćinstava općenito, a za što nije ovlašteno lokalno lovačko društvo.